AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2007 | |||||||
Articol: |
TADEUSZ KANTOR – CONDIŢIA ARTISTULUI ŞI A ARTEI. Autori: EUGEN RADU WOHL. |
||||||
Rezumat: Această lucrare dezbate opera lui Tadeusz Kantor, unul dintre cei mai importanţi reprezentanţi ai culturii europene, concentrându-se pe două dintre spectacolele sale (Clasa moartă şi Wielopole, Wielopole), parte din ciclul intitulat Teatrul morţii. Scopul acestei lucrări este să analizeze relaţia dintre artist şi creaţia sa, avînd în vedere faptul că prezenţa sa pe scenă, ca parte integrantă a spectacolului, a fost subiect de controversă şi poate reprezenta o cheie de înţelegere a operei sale. Eseul se va axa pe implicaţiile simbolice ale prezenţei lui Kantor pe scenă, mai degrabă decît să discute aspectele funcţionale ale prezenţei regizorului printre actorii / personajele sale, în centrul creaţiei sale. Cuvinte cheie: teatru, Tadeusz Kantor, simbolism |
|||||||