Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2006  
         
  Articol:   CORPUL ARTISTULUI: METAMORFOZE FĂRĂ SFÂRȘIT ȘI DIVERSITATE LA MATTHEW BARNEY ÎN CREMASTER.

Autori:  DIANA CHIOREANU.
 
       
         
  Rezumat:  

Diana Chiorean a terminat Studiile Teatrale la Facultatea de Teatru şi Film din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj, şi a studiat un an la Universitatea din Bremen, Germania. În prezent este masterandă la Arte în Bremen. Studiul de caz pe care îl propune aici îl are drept protagonist pe unul dintre cei mai interesanţi artişti foto-video din prezent. De la începutul anilor ’90 Matthew Barney şi-a făcut apariţia în lumea artei cu succes şi controversă aproape imediată. Ca un semn formal a propriei ars poetica a pluralităţii, el afişează un corpus multidimensional, prelungit prin spaţiu şi timp. Arta lui cuprinde toate domeniile media, fără ierarhie, cum şi secvenţa din a lui Cycle susţine o sfidare totală faţă de orice fel de mimesis sau linearitate. Desene, fotografii şi sculpturi transmit filmele ca entităţi materiale autonome. Axele iconografiei lui Barney variază de la imagini tipic americane –sporturi, cultura Broadway– până la misticism european, incluzând cultul muzeului. Această încercare, cu toată spectacularitea ei, seamănă cu spiritul oximoronic al colajului dintre ideea romantică a operei de artă totale (Gesamtkunstwerk) şi inevitabila ei cădere în entropie, modelul postmodern de schizofrenie, sau efectul hybrisului ei.

Cuvinte cheie: Matthew Barney, desen, fotografie, sculptură

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă