AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA BIOETHICA - Ediţia nr.2 din 2013 | |||||||
Articol: |
STRESUL ACADEMIC – O SCURTĂ SINTEZĂ DE IDEI. Autori: RAMONA JURCĂU, IOANA JURCĂU. |
||||||
Rezumat: Stresul academic este cunoscut ca fiind unul dintre cele mai importante tipuri de stres, scăzând performanţa academică. El reprezintă un bun model de stres psihologic la om şi este util, aşadar, pentru studierea modificărilor psiho-neuro-hormonale. Printre cei mai studiaţi parametri sunt starea de anxietate şi concentraţia cortizolului salivar, dar şi alţi parametri sunt utili. Dintre studenţi, majoritatea celor la medicină sunt mai vulnerabili din punct de vedere emoţional. S-a dovedit că prevenirea şi modularea acestui tip de stres, implică schimbări privind actul educaţional universitar. In plus, pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii studenţilor, este nevoie de intervenţii de sprijin social, psihologic şi chiar medical. Cuvinte cheie: stres, stres profesional, stres academic, stres student |
|||||||