AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2023 | |||||||
Articol: |
IMAGINARUL CA PARTE A EDUCAȚIEI ÎN LIMBA STRĂINĂ / DAS IMAGINÄRE ALS TEIL DES FREMDSPRACHENUNTERRICHTS. Autori: IVICA KOLEČÁNI LENČOVÁ, ZUZANA TOMČÁNIOVÁ. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2023.1.15 Article history: Received 17 December 2022; Revised 13 February 2023; Accepted 24 February 2023; Available online 27 March 2023; Available print 31 March 2023 pp. 267-284 VIEW PDF FULL PDF Rezumat: Imaginarul ca parte a educației în limba străină. Imaginile interioare (reprezentările mentale vizuale) constituie, fără îndoială, o parte intrinsecă a lumii noastre personale. Ele sunt independente de stimulii vizuali externi și sunt stocate în creier. Relațiile asociative – ca parte a lexicului individual al vorbitorului în memoria sa semantică – sunt evocate în memoria cuiva ca unități gata făcute. În loc de un transfer pur cognitiv al materialelor, ele servesc – împreună cu reprezentările mentale vizuale – ca suport pentru procesarea senzorial-reflexivă și imaginativ-creativă a temelor. Rechemarea acestor unități în memorie poate fi susținută de opere de artă. Procesul figurativ-iconic de stocare în memorie – care are loc în procesul educațional în paralel cu cel lingvistico-conceptual – este cel care contribuie semnificativ la o consolidare mai profundă și mai permanentă a materialelor de învățare. Integrarea operelor de artă în învățământul limbilor străine sprijină astfel nu numai dezvoltarea competenței lingvistice, ci și estetizarea cursantului. Articolul prezintă noi procedee didactice în predarea limbii germane ca limbă străină prin opere de artă plastică. Cuvinte-cheie: reprezentări vizuale mentale, relații asociative, opere de artă, educație în limbi străine, estetizare
|
|||||||