AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.3 din 2010 | |||||||
Articol: |
NAGAÏ KAFÛ, UNE HISTOIRE SINGULIÈRE À L’EST DU FLEUVE (BOKUTÔ KIDAN). TON ET COULEUR DANS LE ROMAN DE L’EXIL INTÉRIEUR / NAGAI KAFŪ, O POVESTE NEOBIŞNUITĂ LA RĂSĂRIT DE FLUVIU (BOKUTŌ KIDAN). TON ŞI CULOARE ÎN ROMANUL EXILULUI INTERIOR. Autori: RODICA FRENŢIU. |
||||||
Rezumat: Lucrarea realizează o analiză hermeneutică a romanului considerat capodopera scriitorului japonez. Fără a fi în totalitate o narațiune retrospectivă a tipului autobiografic, O poveste neobișnuită la răsărit de fluviu este, într-o oarecare măsură, o culegere de texte scrise în stil de jurnal și de corespondență sau într-un tip special de intertextualitate, identificată prin tehnica mise en abyme, prin introducerea conceptului de povestire în ramă (Shissô/ Dispariția), de vreme ce evenimentele din O poveste neobișnuită la răsărit de fluviu sunt în mare măsură legate de scrierea celuilalt roman. Astfel, O poveste neobișnuită la răsărit de fluviu devine un text narativ care oscilează permanent de la romanul pseudo-biografic (Dispariție), care tinde să se concentreze pe existența unui personaj, la cel autobiografic, aparent autentic (O poveste neobișnuită la răsărit de fluviu), care evidențiază vocea naratorului. Această analiză urmărește să evidențieze caracteristicile tehnicii narative, care transformă scrierea unui roman într-un act de creație artistică, dezvăluind în același timp elementele ce conturează conceptul de „frumusețe” în opera lui Nagai Kafū. Cuvinte cheie: neo-romantic, romanul exilului interior, “povestire în ramă”, ton, culoare |
|||||||