AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2010 | |||||||
Articol: |
LE TEXTE ICEBERG ET LA PERSPECTIVE SÉMIOTIQUE DE LA TYPOLOGIE TEXTUELLE / TEXTUL ICEBERG ȘI PERSPECTIVA SEMIOTICĂ ASUPRA TIPOLOGIEI TEXTULUI. Autori: . |
||||||
Rezumat: Textul iceberg și perspectiva semiotică asupra tipologiei textului. În domeniul lingvisticii textuale contemporane, textul-iceberg (concept dezvoltat de Carmen Vlad) este deja recunoscut și funcționează ca un punct de plecare pentru diferite tipuri de cercetări care abordează textul prin prisma unei categorii lingvistic-semiotice. Textul iceberg selectează și descrie un fapt transparent, acceptat de cei angajați în studiul textelor. Acesta reprezintă o soluție practică și aplicabilă în sfera cercetării textuale, soluționând multe dintre aspectele controversate ale lingvisticii textuale / teoriei textuale. Astfel, cercetarea textuală devine o teorie centrală. Conținutul unei astfel de teorii trebuie dezvoltat astfel încât să curpindă atât trăsăturile de bază ale produsului textual, cât și trăsăturile creativ-inteligente caracteristice procesului de construire a sensului unui text. Cuvinte cheie: text-iceberg, text, tip textual, semiotică, semn verbal, sens, lingvistică textuală, discurs, text ca produs cultural, text ca produs verbal, funcție socio-culturală. |
|||||||