AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA DRAMATICA - Ediţia nr.1 din 2009 | |||||||
Articol: |
TEATRUL ANILOR ’60: ERA “ARTAUD” / LE THÈÂTRE DES ANNÉES SOIXANTE : « L’ÈRE ARTAUD ». Autori: MONIQUE BANU-BORIE. |
||||||
Rezumat: Artaud, ca „poet al teatrului”, cum l-a numit Grotowski, a influenţat toate marile experienţe teatrale ale anilor şaizeci, fie ca punct de întîlnire al unor stiluri de creaţie foarte diferite, fie ca punct de plecare pentru noi posibilităţi de creaţie. Acest articol încearcă să răspundă unei întrebări deschise spre patru aventuri exemplare - cea a lui Peter Brook, cea a lui Grotowski, cea de la Living Theatre şi cea a lui Barba: cum putem vorbi despre o „epocă a lui Artaud” în timpul secolului al XX-lea? Nu toată lumea a început de la scrierile lui Artaud, nu toată lumea şi-a ales metaforele lui Artaud ca orizont de creaţie, însă până şi cei care nu-l ştiau pe Artaud la început s-au regăsit pe aceleaşi teritorii ca el, aşa cum încearcă să demonstreze acest articol. Întîlniri imposibil de evitat... Cuvinte cheie: Artaud, Grotowski, Brook, Barba, Living Theatre, teatrul cruzimii, ritual, limbaj teatral |
|||||||