AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEÅž-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA - Ediţia nr.1 din 1999 | |||||||
Articol: |
THE STRUCTURE OF THE EFFECTIVE TEACHER’S KNOWLEDGE. Autori: LADISLAU FODOR. |
||||||
Rezumat: This paper explores in depth what the author believes to be the essential components of the effective teacher’s knowledge. It carefully emphasizes that there are seven major types of information which affect teaching behavior. First, teachers should have an intimate knowledge of the subject matter being taught. Then, they should have information from de field of psychology, pedagogy, methodology, remedial education, and from practice. At last, an effective teacher should have a wide-ranging general culture as well. The study also summarizes the major issues concerning the necessity of teacher education amelioration. | |||||||